“ SHOWA 377-IP: PÅVIRK DIN BESKYTTELSE, IKKE DINE HÆNDER! ”

Skader på hænder og fingre udgør de mest almindelige anmeldelsespligtige ulykker, næsten 50 % i henhold til en database over virksomheder i olie- og gassektoren.Mere specifikt bestod 41.41 % af hændelserne på boreplatforme af skader på hænder og fingre ifølge International Association of Drilling Contractors’ statistikker fra 2018 .

Arbejdere, der arbejder under barske klimatiske forhold og i ekstreme arbejdsmiljøer og derfor udsættes for vind, høj luftfugtighed og kulde, men også risici for at blive ramt af et objekt, olie og mudder, kræver effektiv tætsluttende beskyttelse imod slag med et godt greb for at forblive effektive og være i stand til at fokusere på deres arbejdsopgaver.

Forskning og Udvikling

SHOWAs afdeling for forskning og udvikling reagerede igen på markedets og kundernes behov med en ny løsning til de arbejdere på boreplatforme, der allerede var glade for vores etablerede SHOWA 377-oliegreb og SHOWA 477-termooliegreb – en nytilpasset version med stødbeskyttelse.

cFordelene er tydelige for disse arbejdere: SHOWA bibeholder den populære ergonomiske pasform og fingerføling kombineret med oliegreb og tæthed og tilbyder nu også stødbeskyttelse på bagsiden af hånden, knoerne og fingrene for at kunne levere den perfekte oliearbejdshandske til al slags vejr. I tæt samarbejde med industrien globalt registrerede SHOWA også lignende behov i andre sektorer som byggeri, minedrift, rørfitting, fracking og skibsbyggeri.

For at kunne tilbyde denne førsteklasses kombination designede vi en 360-graders beskyttelseshandske fremstillet af fuldtdækkende nitril med ekstra nitrilskumbelægning med for af polyester og bomuld. SHOWA 377IPs beskyttende egenskaber forbedres og forstærkes med specialudviklet stødbeskyttelse håndsyet med største omhu på vores fabrik.

Vidste du?

Huden er menneskekroppens største organ, og den er direkte forbundet med nerver og blodomløb. Vores hud er en barriere, der har ansvaret for at beskytte alle vores indre organer, og den reagerer på aggressive produkter ved at udvikle irritation.

Men hudens barrierer kan nedbrydes af giftige stoffer, som efterfølgende kan optages, gå i blodomløbet og derfra blive spredt til et hvilket som helst organ i menneskekroppen.

SHOWA 377IP er din trofaste allierede i kampen mod angreb på hud og knogler. Den leverer et regulært førsteklasses skjold med fuldtdækkende nitril og en ekstra nitrilskumbelægning.

ER DU PÅ UDKIG EFTER DEN RIGTIGE HANDSKE TIL DIN VIRKSOMHED?

Tal med én af vores eksperter i dag