“ SHOWA 707HVO: HØJ SYNLIG, SIKKER FOR BRUKERE OG PLANETEN ”

SHOWA 707HVO: HØJ SYNLIG, SIKKER FOR BRUKERE OG PLANETEN

Opfinderne af verdens første biologisk nedbrydelige engangsbruk nitrilhandske giver dig nu en ny tilføjelse til deres biologisk nedbrydelige håndbeskyttelsesområde: SHOWA 707HVO – en kemikalieresistent handske konstrueret med SHOWAs revolutionerende Eco Best Technology (EBT) i høj synlig orange.

INVESTERING I MORGEN

SHOWA, som oversættes på japansk til “at finde en balance mellem forskellige elementer”, har banet vejen for bionedbrydelig innovation inden for PPE-handskemarkedet. Drevet af ønsket om at få en positiv indvirkning på planeten, er den store del af vores forskning afsat til bionedbrydelige produkter og til udvikling af fibre der ikke har nogen indvirkning på miljøet. I 2012 nåede SHOWAs Research & Development et stort gennembrud med ECO BEST TECHNOLOGY® (EBT), hvilket resulterede i opfindelsen af verdens første biologisk nedbrydelige engangsbrug nitrilhandske. Fra det øjeblik har SHOWA defineret sig som markedsleder inden for miljøvenlig håndbeskyttelse, og den fortsætter sin investering for at give brugerne et grønt alternativ til produkter, de kender og holder af.

BESKYTTELSE OG BEHANDLING I ÉN

Ifølge udtalelse af nuværende præsidenten og COO, Richard Heppell, “vi ser en enorm stigning i nye og eksisterende kunder, der ønsker at erstatte deres aktuelle køb med mere miljøvenlige muligheder, især når det gælder PPE. Når man ser på lande som Tyskland og Frankrig, bliver reglerne også strengere. Efter succesen med vores kemikalieresistente 707-handskeserie har vores R & D-team designet en ny 707-handske for at hjælpe kunderne med at opfylde disse regler, samtidig med at de stadig giver den bedste håndbeskyttelse på markedet.”

SHOWA 707HVO

SHOWA 707HVO er designet med SHOWAs revolutionerende Eco Best Technology® og kombinerer det bedste af engangsbrug og kemisk resistent teknologi, der giver optimal pasform, føle og komfort, samtidig med at man beskyttes mod kemikalier. Den 0,23 mm tykke, ikke-understøttet, ubundet bionedbrydelig nitril opfylder EN ISO 374-1 (JKOPT) og 374-5, samt de er uigennemtrængelig for at beskytte mod olier, kulbrinter, fedt, kemikalier og slid. Den 305 mm lange handske er kloreret for nem donering og dofting med en rullet manchet for at forhindre mod snavs i handsken. Typisk til SHOWA fremstilles handskene ved hjælp af en unik håndformator, der giver mulighed for en let beskyttelse som passer til en anden hud. Bisque-finishen på håndfladen og fingrene giver langvarig greb og fremragende taktilitet. Dens fluorescerende orange farve gør den meget synlig og et fremragende valg til mad-, vuggestue- eller sanitetsmiljøer, eller til at adskille applikationer til behandling af gulve.

DISCOVER THE 707HVO

OM ECO BEST TECHNOLOGY®

“Brugen af EBT i produkter hjælper med at bevare vores planet uden at ofre nogensinde præstationen. Det fremskynder hver handskes bionedbrydningsproces med op til 100 år afhængigt af deponeringens klima. I betragtning af det astronomiske antal enkeltbrugshandsker, der bruges hver dag på hospitaler, kontorer, skoler og lagerhuse … gør enhver handske en forskel!” siger marketing direktør Gil LeVerne. Den fremskynder bionedbrydeligheden af nitril i biologisk aktive lossepladser og anaerobe fordøjere som valideret af uafhængige certificerede laboratorier ved anvendelse af internationalt anerkendte testmetoder. EBT består af organiske materialer designet til at gøre produkter attraktive for mikrobielle aktiviteter. Ved forbrug af EBT-materialet udskiller disse mikroorganismer enzymer, der depolymeriserer nitrilet. Når de bortskaffes i lossepladser, forbruger mikroorganismerne og metaboliserer samt nedbryder EBT-materialer i tre naturlige forbindelser – organisk jord, methan og carbondioxid. Det endelige resultat er biogaser og inert humus kendt som gødning, hvilket efterlader bagefter nul affald.

For de bekymrede over handsken, der er bionedbrydelig under brug, forklarer R & D-manager Brian Mosely at “EBT kræver biologisk aktive lossepladser til bionedbrydning, hvilket betyder at handsker med EBT ikke engang kan bionedbrydes før bortskaffelse. Disse evner er blevet valideret af uafhængige certificerede laboratorier ved brug af ASTM International testmetoder (ASTM D5511).”

OM SHOWA

SHOWA® blev grundlagt i 1954, og den er en af verdens førende producenter af medicinske-, skærebestandige-, almindelige-, kemikaliebestandige- og specielle håndbeskyttelse. Vi har 9 produktionsfaciliteter strategisk placeret over hele kloden med over 5500 holdmedlemmer, herunder et personale på over 100 i forskning og udvikling! Som 100% integreret producent har SHOWA fuldstændig kontrol over design og fremstillingsprocessen i vores beskyttelseshandsker, der løbende er innovativ for at give hver bruger et produkt som matcher forventningerne. Denne autonomi sikrer fremragende kvalitet i produktion og service, for at give almindelige hænder ekstraordinære evner.

ER DU PÅ UDKIG EFTER DEN RIGTIGE HANDSKE TIL DIN VIRKSOMHED?

Tal med én af vores eksperter i dag